Laurell K. Hamilton

Ordningen på böckerna blev lite ändrad så jag hittade en annan serie som jag blev besatt av. Det råkade bli Laurell K. Hamiltons vampyr romaner den här gången och även om plottet är ganska överanvänt så är den en bra serie men nog mest för kvinnor. Böckerna handlar om Anita Blake som är vampyr jägare. Den utspelas i nutid med alla övernaturliga väsen har kommit ur garderoben/kistan och lever sida vid sida även om mänskligheten forfarande har kraftiga fördommar vilket tvingar många formskiftare att dölja sin sanna natur. 

Böckerna behöver inte läsas i ordning men jag antar att det kanske skulle varit smartare men själv hade jag inte det valet så det blev den 17:e först sedan den 4:e och sedan 5:e så jag har inte läst de första. Det är förvåningsfört lätt att hänga med ändå men jag rekomenderar inte att börja med den senast skrivna då man blev helförvirrad ett bra tag. 
Den är ingen pryd serie och är under den engelska genren "Novel" vilket gör den till en vuxenbok och ju längre in i serien du kommer desto mer blir det. Men jag säger bara att om ni gillar de snälla, glittrande vampyrerna i Twilight så är det här inget för er. 

17   4  5

Än så länge får samtliga böcker **** stjärnor  

1. Guilty Pleasure
2. The Laughing Corpse
3. Circus of The Damned
4. The Lunatic Cafe
5. Bloody Bones
6. The Killing Dance
7. Burnt Offerings
8. Blue Moon
9. Obsidian Butterfly
10. Narcissus in Chains
11. Cerulean Sins
12. Incubus Dream
13. Micah
14. Dance Macabre
15. The Harlequin
16. Blood Noir
17. Skin Trade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0