Scorpia & Ark Angel



Har nästan avslutat min Anthony Horowitz period nu. Scorpia och Ark Angel är den 5 och 6:e böckerna i serien. Det finns 2 till men så långt har jag inte kommit ännu =P Om du gillar 14 åriga spioner som räddar världen är det här serien för dig. Den är rolig och spännande men de kan dock ha väldigt lika uppbyggnad så de är egentligen bättre att inte läsa den efter varandra utan ta en paus mellan böckerna.
I Scorpia söker Alex efter sin farsas förflutna då Alex aldrig fick lära känna honom och han får brottas med tigrar, lönnmördare och MI6. Den här boken svarar på många frågor som funnits genom serien och är en nyckelbok för att binda ihop allt. Tyvärr tyckte jag inte den var riktigt lika bra som de tidigare böckerna men fortfarande läsvärd.
I Ark Angel kommer man tillbaka på spåret igen med en galen miljadär och terrorister. 

Böckerna målar upp detaljer på allt även om de egentligen är otroligt lättlästa eftersom de ska läsas av lite yngre tonåringar men den går mkt väl att läsa för lite äldre som jag. De är otroligt underhållande och en bra godnatt bok då man är trött på kvällen och kanske inte orkar en tyngre bok som behöver mycket fantasi. Jag har valt att läsa serien på engelska (som jag gör med de flesta böcker) då jag tycker att den svenska versonen känns lite för barnslig men de är oxå helt ok då med. 
Rekomenderar dem.
1:a Stormbreaker (finns oxå på film)
2:a Point Blanc
3:e Skeleton Key
4:e Eagle Strike
5: e Scorpia
6:e Ark Angel
7:e Snakehead
8:e Crocodile Tears

Horowitz har skrivit flera serier men jag tycker nog den här är bäst än så länge =)

Den får *** stjärnor eftersom de inte är orginella i sig även om serien är det.
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Otroligt snygg och stilren design, Sandyyy ;)!!!!<3

2010-06-21 @ 22:47:53
URL: http://lovelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0